Cesta k sobě

Průvodci: Ondřej Šperka, Vítek Novotný, Šárka Šperková
Lokalita: Naloučany (u Náměště nad Oslavou)
Termín: 1. - 4. 4. 2021
Účastníků: 12

Úvodem

Kde a jak v dnešní rozvířené době hledat klid? Mnohé nauky a metody nás učí, že opravdový klid lze nalézat uvnitř nás. Je to právě naše vnitřní naladění, ze kterého poté vycházejí naše činy. Pokud jsme naladění sami na sebe, na naše potřeby a náš vlastní střed, můžeme poté žít harmonicky a v souladu. Proto vznikla tato 4denní akce - jako prostor, kde si můžeme opět dopřát hlubší propojení sami se sebou a také se inspirovat, jak tuto cestu k sobě podnikají ostatní.

Zároveň nám akce může přinést odpočinek a restart v přátelské a uvolněné atmosféře podobně naladěných lidí. Zázemí budeme mít na okraji malé vesničky blízko lesa :-)

Co o našich akcích píší minulí účastníci? Mrkni do Referencí

Jaký záměr má tato akce?

Poskytnou každému z nás bezpečný prostor k zastavení, naladění se na sebe a nalezení klidu uvnitř našich těl, mysli i ducha. Prostor pro vytvoření si přátelského vztahu sami se sebou i navzájem ve skupině.

Jak to bude probíhat?

1. den (čtvrtek):

Kolem 18:00hod se setkáme v Naloučanech, ubytujeme se  a přejdeme ke vzájemnému seznamování. Poté bude následovat společná večeře. Po večeři bude prostor pro sdílení formou Smysluplných rozhovorů a večerní zklidňující meditaci, která nás pomalu převede do prostoru pro odpočinek a spánek.

2. den (pátek):

Ráno nás čeká pohybová rozcvička a poté připravená snídaně. Dopoledne se zaměříme na téma, jak nalézat dobrý pocit v těle i mysli. Po dopoledním bloku přijde oběd.

Odpoledne se zaměříme na to, co nám brání cítit se vyrovnaní a v hramonii. S těmito tématy budem pak dále pracovat v průběhu celé akce. Poté společně zapálíme oheň a začneme žhavit kameny pro potní chýši. Dopřejeme si prostor pro odpočinek a naladění se na potní chýši do které v podvěčer společně vstoupíme. Zde se necháme unášet přítomností. Po potní chýši bude možnost se občerstvit a prostor pro sdílení našich prožitků.

3. den (sobota):

Ráno se opět naladíme pohybovou rozvičkou a dobrou snídaní. Dopoledne si dopřejeme příjemnou procházku, během které se budeme zaměřovat na téma změny a symbolického puštění starých a nepotřebných vzorců, které nám již neprospívají. Pro zájemce bude možnost ledového ponoru v řece Oslavě. Po návratu do zázemí bude následovat oběd a odpočinek.

Odpolední část bude o praxi vděčnosti a oslavě toho, čeho si v našich životech vážíme. Společně pak znovu zažehneme oheň pro potní chýši, kam opět vstoupíme, abychom symbolicky dokončili naši cestu k sobě. Po chýši bude opět možnost občerstvení a prostor pro společné sdílení.

4. den (neděle):

Dnes nás opět čeká příjemné naladění na tělo a snídaně. Poté se vrhneme na dokončení našeho společného víkendu a závěrečné sdílení. Poté bude následovat oběd a pomalu se spolu věichni rozloučíme. Konec akce bude přibližně mezi 14-15hod.

Jaké formy aktivit jsme zvolili?

Výlety do přírody, práce s tělem i dechem, Smysluplné rozhovory, potní chýše, sdílení v kruhu, meditace, koncentrace.

Jídlo a zázemí:

Střechu nad hlavou nám poskytne turistická základna spolku Halahoj v Naloučanech. Je to plnohodnotné zázemí na okraji menší vesnice s krásnou zahradou a s lesem v blízké vzdálenosti.

Na místě je k dispozici punkovější koupelna, kuchyně a pokoje s dvoupatrovými postelemi.

Jídlo bude zajištěno od pátečního rána do nedělního oběda. Snídani ráno připraví Šárka s Ondrou, obědy a večeře budeme mít od paní kuchařky :-)

Cena: 3.690 Kč

Je v ní zahrnuta naše práce, jídlo (snídaně, oběd, večeře), ubytování a náklady na materiál.

Nebude-li možné akci uspořádat skrze vládní opatření, vrátíme plnou částku :-)

Akcí Tě provedou:

Ondřej Šperka

Email: ondrej.sperka1@gmail.com

Telefon: +420 608 525 412

Za Hranici Komfortu

Přednášky pro školy

Už je to pár let, co jsme s kamarádem stáli u silnice a vyráželi na dvouměsíční dobrodružství, během kterého jsme prostopovali celé Rusko až do Mongolska. Tenkrát jsem ještě netušil, že se mi právě otevírá nová životní etapa. Cest v podobném duchu přibývalo, a i díky těmto zkušenostem jsem začal pracovat jako průvodce pro brněnský Expedition Club. Značnou část roku jsem trávil v různých končinách na světě a staral se o lidi. Tato spolupráce pro mě byla velkou inspirací a podpořila i vznik prvního Putování. A to byl další velký krok. Otevřel se mi tím prostor vyrážet s lidmi za dobrodružstvím a sytit se nejen společnými prožitky, ale i upřímným sdílením svých vnitřních procesů v bezpečném prostoru skupiny. Tohle mě naprosto naplňuje a jsem šťastný, že to můžu dělat.

Během naší akce budu zastávat roli průvodce a organizátora. V rámci příprav vám poradím s vybavením a budu k dispozici k řešení veškerých organizačních záležitostí.

Vítek Novotný

Email: novotny.vitek@gmail.com

Telefon: +420 602 221 029

Smysluplné rozhovory

Od malička mě baví poslouchat příběhy. V roce 2017 jsem založil projekt Smysluplné rozhovory, jehož vizí je vracet více hloubky do našich konverzací i vztahů. Pořádáme pravidelná setkání v různých městech v Česku a pro ty, kteří chtějí osvěžit povídání se svými blízkými a kamarády jsme vydali konverzační karty, díky kterým můžeme lépe poznat lidi ve svém okolí.

Otázky mě provázejí celým životem. V současné době procházím integrativním psychoterapeutickým výcvikem, v minulosti jsem absolvoval výcviky v koučování a vzdělávání dospělých. Jako lektora mě naplňuje provázet lidi tématy komunikace, otužování a dýchání.

Další důležitou složkou mého života je pohyb a zájem o to, jak funguje lidské tělo. Od malička jsem byl vedený ke sportům. Očarovaly mě především ty bojové. Přes 13 let jsem na národní i mezinárodní úrovni zápasil v karate. Poté jsem přešel na thajský box a brazilské jiu-jitsu. Věnuji se i józe, (zimnímu) plavání a cvičení s kettlebellem. Do hloubky se zajímám o dechová cvičení a meditaci. Pravidelně praktikuji Wim Hof Metodu, techniky z Pranajámy a freedivingu. V roce 2018 jsem se stal oficiálním instruktorem metody Oxygen Advantage.

Svůj volný čas se snažím trávit co nejvíce v přírodě. Nejraději mám pěší treky, kdy si všechno potřebné nesu na zádech a spím pod hvězdami.

Šárka Šperková

Email: sarka.sperkova@gmail.com

Telefon: +420 728 175 969

Jsem fascinována lidskou přirozeností a hledáním cest k vnitřní celistvosti a svobodě. I proto jsem se vždy vydávala na poutní i další cesty světem, abych nakonec nalezla domov sama v sobě a vydala se tak na cestu objevování vnitřního světa. Formální vzdělání mi poskytlo bakalářské studium Psychologie na FSS, MU. Vždy mě ale fascinovala rozmanitost poznání a přístupů k lidské psychice i tělu. Dodnes experimentuji a poznávám různé přístupy, které se v mé práci propojují.

Nejvíce čerpám ze somatického přístupu v psychoterapii Biosyntézy, Tanečně-pohybové terapie, ale i z učení domorodých kultur a zkoumání rozšířených stavů vědomí (výcvik StarGate). Věřím v lidskou samoléčebnou schopnost a moudrost ukrytou ve spojení s přírodou. Má práce s lidmi vyvěrá z respektu k individuálním životním příběhům a nalézání dobrých nástrojů pro hledání integrity a zdrojů v jejich životech.

Ayla

Email: nemám

Telefon: nemám

... ale můžem se potkat v lese.

Jsem 8měsíční psí slečna narozena jako Československý vlčák. Moje pra pra pra... prababička byla opravdová vlčice, na tu já si ale už nepamatuju, ovšem lecos z jejího vzhledu jsem prý podědila. Na rozdíl od prababičky já se nejčastěji pohybuji v brněnských Lužánkách. Pánečci mi ale slibují, že se co nevidět odstěhujem blízko k lesu. Na to se moc těším, tam jsem se svou smečkou totiž nejšťastnější. Mám ráda všechny lidský i psí kámoše, ale taky si ráda zalezu do rohu a mám svůj klid, takže je fajn se navzájem respektovat.

Fascinuje mě kousání, trhání a prohánění menších tvorů než jsem já. Obzvlášť ptáci se těší mé velké oblibě. Ovšem mým hlavním úkolem je hlídat smečku, takže při našich vejletech budu pobíhat sem a tam a všechny nás držet pohromadě.